دست دادن یا ندادن مسئله این است
سعید بیابانکی این اشعار را در روز غدیر در خانه هنرمندان در حضور هنرمندان و سید محمد خاتمی خواند که در باره دست دادن دخترکان اجنبی با خاتمی بود.من هم ربایی هایی را از زبان خاتمی بداهه برای او فرستادم.
رباعی های سعید:
حالی به من خراب بد مست بده
اعلامیه ای به شرح پیوست بده
خواهی که به شهر شهره گردی یک بار
با دخترکان اجنبی دست بده !
خارج رفتی نمادی از ایران باش
از ماگفتن عبوس نه خندان باش
با دخترکان اجنبی دست بده
هر روز ستون ثابت کیهان باش !
یک روز اگر زمملکت دور شوی
آیی به بلاد کفر و مجبور شوی
با دخترکان اجنبی دست نده
تا بار دگر رییس جمهور شوی !
رباعی های من:
در جمع جمیع اهل دل بنشستی
با این دوسه شعر بار خود را بستی
گر من بشوم ریس جمهوری باز
خواهم جیزاند از شما هم دستی!!!
گشتیم در این ستون همی زندانی
ممد تو کجا و این سیاست دانی
هر روز به این مکان می اندازندت
مردیم از این روز و شب کیهانی!!!
دستی دادیم و غرق ماتم گشتیم
زیر بار هزار غم خم گشتیم
این ها به کنار، اخر عمری ما
بازیچه بچه شاعران هم گشتیم!!!
+ نوشته شده در پنجشنبه نوزدهم آذر ۱۳۸۸ ساعت 21:42 توسط مهرداد شبیری
|